Česká obchodní inspekce varuje spotřebitele před Českým mincovním obchodem, který podle ní užívá agresivní a klamavé obchodní praktiky. Za poslední tři roky obdržela 83 stížností na tento obchod. Firma již dostala pět pokut v celkové výši 1,58 milionu korun.
Dosud inspekce provedla deset kontrol. „V drtivé většině šetřených podnětů naši inspektoři prokázali takzvanému Českému mincovnímu obchodu užití agresivní obchodní praktiky, která spočívá v zasílání nevyžádaných zásilek,“ uvedl ředitel západočeské České obchodní inspekce Jan Řezáč.
Důležité informace uvedené v nabídkových kuponech jsou zejména pro skupinu osob staršího věku, která tvoří převážnou část stěžovatelů, uvedeny nesrozumitelným způsobem.
Neobjednané výrobky
Tito zákazníci se tak většinou domnívají, že si objednávají pouze jeden výrobek a po obdržení dalšího zboží z dané série jsou nuceni jej buď odebrat a zaplatit, nebo vracet zpět.
Řada z nich odmítá zboží vrátit a hradit poštovné s tím, že se jedná o neobjednané výrobky, které si mohou ponechat. Po opakované marné výzvě prodávajícího je však jejich obchodní případ předán k vymáhání inkasní agentuře.
Obchod také například nepravdivě informoval spotřebitele, že kámen na pamětní minci je český granát. Obchod prodává pamětní mince a medaile k různorodým tématům. A to jak prostřednictvím e-shopu, tak i prostřednictvím letáků distribuovaných do domovních schránek. Zboží lze objednat také telefonicky.