Pozor na podivné praktiky mincovního obchodu

  •  

Česká obchodní inspekce varuje spotřebitele před  Českým  mincovním  obchodem,  který  podle  ní užívá agresivní  a klamavé  obchodní praktiky.  Za  poslední  tři  roky obdržela 83 stížností na tento obchod.  Firma  již  dostala  pět pokut v celkové výši 1,58 milionu korun.

Dosud  inspekce  provedla deset kontrol. „V drtivé většině šetřených podnětů naši inspektoři prokázali takzvanému Českému  mincovnímu  obchodu užití agresivní obchodní praktiky,  která  spočívá  v zasílání nevyžádaných  zásilek,“  uvedl ředitel západočeské České obchodní inspekce Jan Řezáč.

Důležité informace uvedené v  nabídkových  kuponech  jsou zejména pro skupinu osob staršího  věku,  která  tvoří  převážnou  část  stěžovatelů,  uvedeny nesrozumitelným způsobem.

Neobjednané výrobky

Tito  zákazníci  se  tak  většinou domnívají, že si objednávají pouze jeden výrobek a po obdržení dalšího zboží z dané série jsou nuceni jej buď odebrat a zaplatit, nebo vracet zpět.

Řada z nich odmítá zboží vrátit a  hradit poštovné s tím, že se jedná o neobjednané výrobky, které  si  mohou  ponechat.  Po opakované marné výzvě prodávajícího je však jejich obchodní případ předán k vymáhání inkasní agentuře.

Obchod   také   například  nepravdivě  informoval spotřebitele, že kámen na pamětní minci je český granát. Obchod  prodává  pamětní mince  a medaile  k různorodým  tématům.  A to jak prostřednictvím  e-shopu,  tak i  prostřednictvím  letáků  distribuovaných  do  domovních schránek.  Zboží  lze  objednat také telefonicky.