Linka pomoci opravdu pomáhá

  •  

Ústecká informační linka je v provozu týden. Má telefonní číslo 475 271 100 a je určena především seniorům, ale také lidem, kteří hledají informace či pomoc související s nákazou COVID-19. Nejsou schopni si sami v aktuálním nouzovém stavu například zajistit nákup základních potravin, dovoz léků a podobně.

„Na čtyřech telefonních přístrojích se střídají pracovníci magistrátu, kteří se snaží zodpovědět dotazy, zajistit nákupy potravin, drogerie, dovoz léků případně poradí, kam se volající může obrátit při řešení svého problému. Od spuštění linky byly vyřízeny více než dvě stovky hovorů, „ přibližuje mluvčí magistrátu Romana Macová.

Nejvíce telefonátů přichází dopoledne, během odpoledne se na linku obrací méně volajících a jaké jsou typické dotazy?

Paní K. z Ústí nad Labem volala hned ráno s tím, že telefonní číslo na linku viděla v televizi. Popsala nám, že je ve vyšším věku a velmi obtížně se pohybuje a poprosila nás o nákup. Rodinu má bohužel velmi daleko a tak se obrátila na nás. Kontakt a její prosbu jsme předali dobrovolníkům, kteří se s ní spojili a nákup jí obstarali a dovezli až ke dveřím bytu.

Velká část telefonátů se týká dostupnosti roušek a respirátorů. Paní P. a mnozí jiní se na infolinku obraceli s obavou, že musí vyjít na nákup a nemají roušku. Pokud se jedná o starší občany, tak ti často sledují televizi, kde vidí a slyší, jak celý národ chodí v rouškách a oni žádnou nemají, přirozeně ji tedy shání a mají obavy vyjít ven bez ní. Takovéto volající uklidňujeme tím, že dokud roušky k dispozici nebudou, mohou využít běžný šátek, šálu či jinou textilii, do které si nos a ústa zahalí. Stále přibývá lidí, kteří však roušky šijí doma, i toto může být jedna z variant. Zároveň často dodáváme, že je vhodné, aby raději vůbec nevycházeli, pokud to není nezbytně nutné.

Často jsou volající plní obav a nejistoty. Mnohdy je v telefonu slyšet, že se jim ulevilo, když se mají kam obrátit a jsou vděční i za to, že je někdo vyslechl. A to i v případě, když zrovna jejich prosbě nejsme schopni z nějakého důvodu vyhovět. I pro nás je to pak v takovéto situaci povzbuzení, když slyšíme, že jsou lidé o něco klidnější.

Nejčastěji seniorům s nákupy pomáhají tři skupiny dobrovolníků, které tvoří Junák, ústecká univerzita a Hasiči Záchranáři. Díky zpětné vazbě od paní Olgy, která nákup potravin od dobrovolníků využila již dvakrát, bylo potvrzeno, že tato služba informační linky občanům skutečné pomáhá: „Je to výborné, byla jsem moc spokojená. Vše proběhlo v pořádku, a když budu potřebovat znovu nakoupit, určitě znovu zavolám,“ řekla paní Olga.

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*